• Apis
  • 15.10.2017
Wyjazd do ZakopanegoW tym roku w Kościele powszechnym obchodzony jest Rok Fatimski z okazji 100. rocznicy objawień Matki Bożej w Fatimie. Z tej racji 32 osoby z naszej parafii wraz z ks. proboszczem wyruszyło z samego rana (godz. 7.10) na pielgrzymkę do Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na zakopiańskich Krzeptówkach.

Pielgrzymkę rozpoczęliśmy mszą św. w kościele parafialnym o godz. 06.30. Przed błogosławieństwem końcowym ks. proboszcz życzył wiele przeżyć duchowych osobistych i we wspólnocie pielgrzymkowej. Cała podróż minęła w serdecznej atmosferze. Co pewien czas zadawaliśmy sobie pytanie o pogodę w Zakopanem. Prognozy były bardzo obiecujące.

Cała atmosfera została ubogacona filmem „Mama”. Film o głębokim przesłaniu i walce o życie. Magda – nauczycielka i matka 10-letniego synka musi stawić czoła dramatycznej diagnozie. Wykryto u niej raka piersi. Choroba zmienia ją i otoczenie. Niespodziewanie Magda staje przed kolejnym wyzwaniem. Okazuje się, że jest w ciąży…..Film w końcówce wzruszał do łez.

Po obejrzeniu filmu byliśmy już przed samym Zakopanem. Musieliśmy pokonać trochę korków na drodze. Wczesnym popołudniem przybyliśmy do Księżówki. Po rozlokowaniu się w pokojach wjechaliśmy kolejką na Kasprowy Wierch. Tutaj pobyt był krótki, ale mogliśmy podziwiać wspaniałe widoki Tatr. Po zjeździe do Zakopanego o godz. 17.00 spożyliśmy obiadokolację. Po niej udaliśmy się na jubileuszowe czuwanie fatimskie. Na Krzeptówki podjechaliśmy autobusem. O godz. 18.30 uczestniczyliśmy w modlitwie różańcowej. Po niej odbyła się msza św.. O godz. 21.00 wspólnie z zebranymi tam wiernymi odśpiewaliśmy Apel Jasnogórski połączony z procesją świec, która była zwieńczeniem naszej modlitwy. Wszystko zakończyło się po godz. 22.00. Następnie taksówkami wróciliśmy do Księżowski. Zmęczeni, ale zadowoleni z cudownych przeżyć najpierw naturą przyrody na Kasprowym Wierchu, a potem ze spotkania Matką Bożą Fatimską.

Drugi dzień rozpoczął się mszą św. o godz. 07.30. Po mszy św. spożyliśmy śniadanie, po którym udaliśmy się na spokojny spacer po Dolinie Chochołowskiej. W kaplicy św. Jana Chrzciciela w dolinie, odmówiliśmy różaniec święty. Po nim udaliśmy się do schroniska, gdzie niektórzy spożyli posiłek regenerujący siły na powrót.

W porze popołudniowej wróciliśmy z powrotem do Księżówki. O godz. 16.30 spożyliśmy obiadokolację. Po niej udaliśmy się na ognisko, na które zaprosił nas miejscowy góral. Zostało one poprzedzone przejażdżką wozami zaprzęgniętymi w konie po uliczkach Zakopanego. Wszystko zakończyła wspaniała agapa, podczas której gospodarz poczęstował nas słyną kapuśnicą, grzańcem oraz kiełbasą z grilla. To spotkanie przy grillu ubogacił gospodarz gawędami. Po wspaniałym spotkaniu udaliśmy się na nocleg do hotelu.

Ostatni dzień pobytu rozpoczęliśmy mszą św. Po niej zjedliśmy śniadanie i udaliśmy się na Gubałówkę. Z niej podziwialiśmy wspaniały widok nie tylko na Tatry Wysokie i Zachodnie na czele z Giewontem, ale także w przeciwnym kierunku na Podhale, Gorce, Beskid Sądecki, Pieniny i Babią Górę. Szeroką asfaltową drogą (aktualnie czerwony szlak, tzw. „Szlak Papieski”) podążyliśmy w kierunku Butorowego Wierchu (na zachód). Spacer był bardzo przyjemny. Przechodziliśmy pomiędzy stoiskami handlowymi, kramami, sklepikami, restauracjami. Wkoło było dużo atrakcji: ścianka wspinaczkowa, wspinaczkowo-linowy tor przeszkód, quady.

Zatrzymaliśmy się przy Kaplicy Matki Boskiej Różańcowej. Tutaj odmówiliśmy wspólnie różaniec. Po tym modlitewnym spotkaniu zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie. Następnie wróciliśmy do kolejki, którą zjechaliśmy do Zakopanego. Ostanie zakupy. No i powrót na obiad do Księżówki. Po nim o godz. 14.30 wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Przeżyliśmy wiele niespodzianek. Korki i jeszcze raz korki na drodze. Przerwę kierowcy i tęsknotę za wspaniałym weekendem. Wszystko co dobre, szybko się kończy. Oby więcej takich wspólnych wyjazdów. Więcej zdjęć w naszej Galerii.